Categories
Ulasan Buku

Ulasan Buku: RnR Hati

Sejujurnya saya sudah lama mencari buku sebegini. Alhamdulillah saya diketemukan dengan naskhah hebat ini. Saya juga merupakan seorang peminat tulisan dari Ustaz Pahrol Mohd Juoi.

Baru separuh pembacaan saya, saya sudah terasa seperti ia menyelusuri relung relung hati saya. Cukup memberi kesan. Apatah lagi, ia diuntai dengan rangkap kata yang kemas dan indah. Diselangi dengan petikan Al-Quran, hadis dan mutiara kata, ternyata menambah rasa dalam isi buku ini.

Kadang kadang kita penat dalam menasihat dan memujuk hati sepanjang perjalanan hidup kita. Seperti perjalanan di lebuh raya, apabila lelah kita akan berhenti di RnR untuk melepaskan lelah, begitu juga dengan perjalanan hati. Perlu ada rehat dan rawat agar fokus hidup tidak terpesong dari arahnya.

Dari hati lah terbinanya kekuatan dalaman. Jatidiri yang utuh dan bersendikan syariat mampu melahirkan diri yang unggul. Segala ciri membina hati sebegitu terkandung kemas dalam buku ini. Akhir sekali hati ini akan kembali kepada pencipta yang Esa dan ia perlu kembali dalam keadaan suci agar dapat menikmati syurga idaman.

Seperti yang selalu saya hasratkan dalam motto diri saya (Keredhaan Allah & Ketenangan Hati: Impian Abadi), saya merasakan buku ini amat sesuai dengan cita jiwa saya. Lelah hati dalam perjalanan hidup bukan kepalang cabarannya.

Terima kasih kepada Ustaz Pahrol atas penghasilan buku yang banyak memberi manfaat kepada diri saya dan saya cadangkan kepada sahabat sahabat untuk memilikinya agar hati kita sentiasa dicaj dengan tenaga baru yang lebih segar, bertenaga dan murni.

Komen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.