Categories
Diari

Ummi Tak Nak Tengok Nasi?

Lama dah tak tulis tentang Syasya…

Syasya ni jenis yang susah sangat nak makan. Jenuh nak paksa. Minggu lepas isteri saya paksa Syasya makan nasi. Lalu terjadilah dialog ini…

Ummi: “Syasya, makan nasi dalam pinggan tu bagi abih semua..ummi tak mau tengok ada satu nasi pon tinggai”
Syasya : ” kalau dua?”

Ummi : ” tak mau tengok ada nasi langsung”
Syasya : ” kenapa umi tak nak tengok nasi? (dengan muka kehairanan)

Ummi : ????

Hmmm… Syasya oh Syasya… Macamana nak besaq…

Komen

3 replies on “Ummi Tak Nak Tengok Nasi?”

hahaha…. cute syasya! cakap bukan tak nak tengok nasi… allah tak suka orang tak habiskan makanan dia… mesti dia tak tanya lagi soalan tuh! hehehe…. (wah tak de anak pun leh bagi nasihat ni)

duta,
Betoi… La ni dok kata jugak kat dia, kalau tak makan nasi nanti tak boleh berenang.

amANI,
Yup, kadang kala tak terfikir langsung persoalan tu. Akal kanak-kanak 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.