saifulazrul

This user hasn't shared any biographical information


Posts by saifulazrul

Cahaya Mata Kedua

Alhamdulillah…

Pagi yang cukup bersemangat bagi saya. Pada bulan Yang Mulia dan di pagi Jumaat yang berkat ini, saya telah dikurniakan satu lagi cahaya mata perempuan.

Alhamdulillah setelah isteri saya merasa sakit-sakit pada petang semalam, selepas berbuka, saya hantar Syasya ke rumah rakan sekerja saya Gan dan Jue. Mulanya Syasya tak mahu tetapi terpaksa tinggalkan juga. Alhamdulillah Syasya ok selepas itu.

Selepas dimasukkan ke wad Gynae 2 (Wad Berlian) kira-kira jam 10 malam, saya terus menanti di pejabat saya (Pejabat di Hospital. Tak pa. Hehehe…) sambil melayari internet dan berdoa.

Selang beberapa ketika, saya akan telefon atau SMS isteri. Cuma bila sampai jam 2 pagi, isteri saya dah tak tertahan-tahan dah tetapi doktor pelatih tu maklumkan baru buka 3cm walaupun isteri saya rasa macam dah buka banyak. Waktu ke PAC pun dah 2cm. Selepas seorang jururawat tengok setelah isteri saya dah tak tahan sangat, rupanya dah terbuka 7cm. Apa lagi terus dikejarkan ke Bilik Kelahiran (Labour Room).

Sebaik menerima panggilan isteri, terus saya bergegas ke Bilik Kelahiran. Tak sampai lima minit, Alhamdulillah bayi perempuan berjaya dilahirkan. Cuma pada saat-saat ini, saya bayangkan kalau saya di tempat isteri saya, tak tahulah saya dapat tahan atau tak. Betapa besarnya jasa seorang ibu yang bertarung hidup mati untuk melahirkan zuriatnya. Bergenang air mata saya melihat betapa sukarnya saat saat itu walaupun ia berlaku agak pantas.

Sambil memberi kata-kata perangsang saya sentiasa mencium isteri saya untuk memberi sedikit kekuatan agar saat-saat sukar itu dapat diharungi dengan penuh ketabahan dan semangat.

Terima kasih kepada semua tenaga kerja di Bilik Bersalin yang menjadikan saat-saat itu sungguh bermakna. Sempat saya beri salam kepada bayi saya itu dan kemudiannya bila saya bacakan iqamat. Anak saya menangis kerana kesejukan lalu saya letak semula dalam katil bayi yang dilengkapi dengan pemanas agar bayi tidak kesejukan.

Alhamdulillah… Terima Kasih Ya Allah atas kurniaan-MU

InsyaAllah amanah yang cukup berat ini akan cuba dipikul agar Keredhaan-MU terjelma.

Terima kasih semua yang memberikan dorongan dan semangat.

Alhamdulillah…

Ni Syasya tak tau lagi dia dapat adik. Saya nak pi ambik Syasya pulak lepas ni. Ngantuknya tak tidur lagi…

Shopping Raya

Hmmm… Isnin lepas, isteri saya meminta saya mengambil cuti untuk menemaninya membeli belah di Jalan Tuanku Abdul Rahman (Jalan TAR). Saya pun menurut sahaja disebabkan bila-bila masa selepas ini, isteri saya akan bersalin.

Selepas hantar Syasya ke tadika, kami pun bergerak ke Jalan TAR dan mula membeli belah. Saya tak tahu dari mana isteri saya yang sarat mengandung dapat kekuatan untuk terus membeli belah sedangkan saya dah letih tambahan pula ada sedikit kecederaan pada lutut akibat lawna bola Ahad malam Isnin yang lepas. Memang betullah orang perempuan kalau bab shopping, cukup bersemangat dan hilang rasa letih.

Saya asyik ajak balik ja. Selalu saya dok kejan isteri saya. Hehehe… Memang hairan, saya jalan baru selangkah, dia dah beberapa langkah. Takjub betul. Itu ketika kandungan dah nak cecah 38 minggu! Kalau lepas bersalin nanti, jenuh la saya. Hehehe…

Apa pun, segala bajet adalah dari isteri saya. Hehehe… Tu yang ada semangat sikit. Kalau bajet saya dah tersungkur dah kot saya kat Jalan TAR tu. Hehehe…

Untuk raya nanti, maknanya dah selesailah keperluan raya kami dan keluarga. Kalau ikutkan saya, bila tiba raya, saya tak biasa sangat buat baju baru dan lain-lain tapi isteri saya memang ada temanya tersendiri setiap tahun. Ikut ja lah. Kalau ikut saya tak perlu pun tak apa. Hehehe…

Apa pun thanks to my beloved wife yang menaja segala persiapan raya 🙂